21 Ekim 2015 Çarşamba

Mutluluğun Sırrı

Ben var ya Ben...ne geliyorsa başımıza herşeyin üstünde tuttuğumuz , yere göğe  koyamadığımz veya yerlerde süründürüp yukarı çıkarmaya, daha iyi hissetmeye çalıştığımız Ben‘den geliyor...  ya onu korumaya çalışıyoruz... ya yüceltmeye çalışıyoruz... ya da besleyip büyütmeye çalışıyoruz o da bizi arzuladığımız  şeylere ulaştırsın diye... saded ; odağımız, derdimiz , mücadelemiz  hep O’nunla... O’nun iyi olması bizim iyi olmamız diye düşünüp , umuyoruz... insan oğlunun düştüğü en büyük tuzak... Mutsuzluğunun, acımazsızlığının, kendini  kısıtlamasının kaynağı... özü... tatlı bir tuzak... Ödülü büyük olmasa tekrar tekrar aynı tuzağa düşermiyiz  milyarlarca insan?...  Düşüp sonra çocuklarımızı  bu tuzağa düşecek şekilde , içine gömecek  şekilde yetiştirir miyiz?  Tabii ki hayır... ondan kurtulmak ne demek  ? Kimliksizlik ??  Ben olmazsa ne olur...    yok olmak... var olmamak mı bizi korkutan... düşünüyorum öyleyse varım mı???    ünvanım var... anneyim babayım, kardeşim, patronum, elemanım, işciyim, akıllıyım, güzelim, başarılıyım, param var, sevgilim var, evim arabam var, sokakta yatmıyorum,  sevenlerim var, hayranlarım var, facebookta çok beğenenlerim var, takipçilerim var,  bir şeyin parçasıyım, çete üyesiyim belki ama onlar benim için canını verir... seri katiller bile polisin ya da gazetecinin birini kafaya takıp onunla kurduğu ilişki ile kimlik oluşturma çabasına giriyor yakalanma pahasına... bile bile lades... ne  için? Kimlikleri tanımlanıyor... bilrleri onları ciddiye alıyor... Ben besleniyor...o Ben var ya Ben...  ama o olmazsa ne olur?  bunu bilen ve yaşayan çok ama çok sınırlı sayıda kişi dünyanın en mutlu insanları, varlıkları.... Düşünsenize ne olduğunuz, kimin ne dediği,  neyiniz olduğu , nerede kiminle olduğunuz, ne yaptığınız, ikişkiler, sizin hakkınızda ne düşündükleri, ne hissettikleri önemli değil... kimin umurunda... NEFES alıyorsunuz varlığınızın dayanılmaz hafifliğini ve herşeyle ve herkesle  bütünlüğünü hissederek  hücrelerinizin  her biri ile...   mutluluğun sırrı bütün kimlikleri , Ben’i, önceyi ve sonrayı bir kenara bırakarak alıp verebildiğimiz o AN’da ki NEFES de saklı... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder