Ben
var ya Ben...ne geliyorsa başımıza herşeyin üstünde tuttuğumuz , yere göğe koyamadığımz veya yerlerde süründürüp yukarı
çıkarmaya, daha iyi hissetmeye çalıştığımız Ben‘den geliyor... ya onu korumaya çalışıyoruz... ya yüceltmeye
çalışıyoruz... ya da besleyip büyütmeye çalışıyoruz o da bizi
arzuladığımız şeylere ulaştırsın diye...
saded ; odağımız, derdimiz , mücadelemiz hep O’nunla... O’nun iyi olması bizim iyi
olmamız diye düşünüp , umuyoruz... insan oğlunun düştüğü en büyük tuzak... Mutsuzluğunun,
acımazsızlığının, kendini kısıtlamasının
kaynağı... özü... tatlı bir tuzak... Ödülü büyük olmasa tekrar tekrar aynı
tuzağa düşermiyiz milyarlarca insan?... Düşüp sonra çocuklarımızı bu tuzağa düşecek şekilde , içine gömecek şekilde yetiştirir miyiz? Tabii ki hayır... ondan kurtulmak ne
demek ? Kimliksizlik ?? Ben olmazsa ne olur... yok olmak... var olmamak mı bizi korkutan...
düşünüyorum öyleyse varım mı??? ünvanım var... anneyim babayım, kardeşim,
patronum, elemanım, işciyim, akıllıyım, güzelim, başarılıyım, param var,
sevgilim var, evim arabam var, sokakta yatmıyorum, sevenlerim var, hayranlarım var, facebookta
çok beğenenlerim var, takipçilerim var, bir
şeyin parçasıyım, çete üyesiyim belki ama onlar benim için canını verir... seri
katiller bile polisin ya da gazetecinin birini kafaya takıp onunla kurduğu ilişki
ile kimlik oluşturma çabasına giriyor yakalanma pahasına... bile bile lades...
ne için? Kimlikleri tanımlanıyor...
bilrleri onları ciddiye alıyor... Ben besleniyor...o Ben var ya Ben... ama o olmazsa ne olur? bunu bilen ve yaşayan çok ama çok sınırlı
sayıda kişi dünyanın en mutlu insanları, varlıkları.... Düşünsenize ne
olduğunuz, kimin ne dediği, neyiniz
olduğu , nerede kiminle olduğunuz, ne yaptığınız, ikişkiler, sizin hakkınızda
ne düşündükleri, ne hissettikleri önemli değil... kimin umurunda... NEFES
alıyorsunuz varlığınızın dayanılmaz hafifliğini ve herşeyle ve herkesle bütünlüğünü hissederek hücrelerinizin her biri ile... mutluluğun sırrı bütün kimlikleri , Ben’i,
önceyi ve sonrayı bir kenara bırakarak alıp verebildiğimiz o AN’da ki NEFES de
saklı...

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder